PRZEDSTAWIAMY RAPORT Z BADANIA „OBSERWATORIUM WYBORCZE MISO” 2023
Badanie było prowadzone przez 3 miesiące, przez ten okres próba stałych respondentów pod okiem moderatorów komentowała bieżące wydarzenia w czasie toczącej się kampanii parlamentarnej w 2023 r.
Celem badania była eksploracja:
• jak sympatycy różnych partii odbierają poszczególne wydarzenia czy wypowiedzi polityków;
• czy i które elementy kampanii wyborczej mogą wpływać na decyzje wyborców;
• w jakich mediach śledzona jest kampania wyborcza i jaki ma to wpływ na jej odbiór;
• jak wyborcy oceniają poszczególne media i ich wpływ na kampanię wyborczą.
W badaniu, oprócz oceny przez respondentów kampanii wyborczej, poproszono ich o zapoznawanie się i komentowanie przekazów medialnych, z którymi nie mieli na co dzień styczności. Były to telewizyjne programy informacyjne, publicystyczne audycje radiowe czy artykuły z portali internetowych.
W badaniu brały udział osoby o różnych poglądach politycznych, w różnym wieku, sytuacji życiowej, z różnych regionów Polski. Ważnym kryterium doboru uczestników badania były zróżnicowane media, których byli oni odbiorcami.
Raport, który zawiera najważniejsze wnioski z badania można pobrać poniżej.