Skip to main content

Webinar: Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów - jak rozpoznawać, jak reagować?


Centrum Analiz MISO i Głos Nauczycielski serdecznie zapraszają na pierwszy z cyklu webinar skierowany do nauczycielek i nauczycieli pt. „Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów - jak rozpoznawać, jak reagować?”, który odbędzie się 24 marca (środa) o godz. 17.00 w formie online. Partnerem merytorycznym webinaru jest Instytut Bezpieczeństwa Społecznego.

Inicjatywa to cykl bezpłatnych trzech webinarów realizowanych w nadchodzących miesiącach. Partnerem jest Głos Nauczycielski, a partnerami merytorycznymi poszczególnych webinarów są Instytut Bezpieczeństwa SpołecznegoFundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.

O projekcie:

Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać zarówno w sieci oraz wśród uczniów w szkole, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.

 

Pierwszy z cyklu webinar odbędzie się 24 marca o godz. 17.00
UWAGA! Webinar będzie otwarty dla wszystkich chętnych. Wystarczy wejść w podany link i wpisać jedynie swoje imię oraz miejscowość, to własnie pod tym linkiem będzie transmisja: https://app.livewebinar.com/534-768-141

  • Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów - jak rozpoznawać, jak reagować?
    Partner: Instytut Bezpieczeństwa Społecznego

W czasie spotkania będziemy mówić o tym, że:

- nauczyciele są tzw. „first line practitioners” w temacie rozpoznania i wczesnego przeciwdziałania radykalizacji, dlatego tak ważne jest podnoszenie ich kompetencji w tym zakresie;

- nauka krytycznego myślenia, dialog jako kompetencja, non violent communication, nauka czytania mediów - to tylko podstawowe elementy wczesnej prewencji radykalizacji, które mogą być w zasobach szkoły i nauczycieli;

- nauczyciele muszą otrzymywać wsparcie władz samorządowych i Policji w systemowym odpowiadaniu na proces radykalizacji młodzieży - ale mogą też inspirować rozwiązania społecznościach lokalnych. 

 

Kolejne webinary:

14 kwietnia Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy - patotreści, na co należy zwrócić uwagę. 
Partner: Fundacja Orange

12 maja Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne.
Partner: Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka

 

Serdecznie zapraszamy do udziału!