Skip to main content

POLSKO-AMERYKAŃSKIE SEMINARIUM


Międzynarodowy Instytut Społeczeństwa Obywatelskiego zorganizował 15 stycznia 2013 roku, polsko-amerykańskie seminarium z cyklu Discover America pt. „Micro-targeting: How U.S. Campaigns Harness Data to Win Votes” dla przedstawicieli młodzieżowych organizacji politycznych. Gościem spotkania był Pan Frankie Sturm - Zastępca Attaché ds. Kultury Ambasady USA w Polsce.

W seminarium uczestniczyli przedstawiciele wszystkich młodzieżówek partii obecnych w Sejmie (z wyjątkiem Forum Młodych Prawa i Sprawiedliwości, które nie wzięło udziału w projekcie), a więc:

  • Stowarzyszenie "Młodzi Demokraci" (Platforma Obywatelska)
  • Forum Młodych Ludowców (Polskie Stronnictwo Ludowe)
  • Federacja Młodych Socjaldemokratów (Sojusz Lewicy Demokratycznej)
  • Klub Młodych Solidarnej Polski (Solidarna Polska)
  • Ruch Młodych (Ruch Palikota)

Po wysłuchaniu prezentacji Pana Sturma rozpoczęła się dyskusja. Uczestników seminarium interesowało m.in. to w jaki sposób organizowana jest kampania wyborcza w USA, na czym skupiają się kandydaci i jakich argumentów używają, aby przekonać do siebie wyborców. Dużo pytań dotyczyło także nowych techonologii, mediów, wykorzystywania Facebook'a czy Twitter'a, a także sposobów zbierania funduszy na kampanię wyborczą. Sporo uwagi poświęcono również różnicom pomiędzy wyborami/kampanią w Polsce i USA.

MISO planuje kolejne spotkania w ramach Discover America we współpracy z Ambasadą USA w Polsce.